måndag 12 oktober 2009

Blogga...

Trodde faktiskt aldrig att jag skulle börja blogga...men ja här är jag nu i blogganars värld. :)
Här har jag tänkt att skriva av mig lite om min och Emils stora längtan efter barn, kampen mot vågen och vårt nya liv i det stora hela.

Vad menar jag med "mitt nya liv" ....
Jo så här är det, jag och Emil har nu i elva dagar varit med i xtravaganza ( alltså inte ätit någon fast föda, bara levt på soppor) och det ska vi göra i 25 veckor till (totalt 26 v) med uppehåll över jul. På 5 dagar hade jag gått ner 4 kg, vet att mycket av det är vatten men jag blev så glad, det trodde jag aldrig!

Har aldrig känt mig så motiverad som jag gör nu, har försökt med många olika metoder men alltid ramlat tillbaka av en eller annan anledning. Men nu känns det verkligen som om vi kommer klara detta. Vi har båda rätt inställning och så mycket otroligt fina människor runt oss, både familj och vänner som stöttar oss. Målet är att jag ska gå ner så pass mycket så vi får en remiss ner till malmö och göra provrörsbefruktning. Så mycket kan jag säga att det är ca 20 kg till det målet är nått men min tanke är att gå ner mer för min egen del. Under resans gång med fertillitersutredningen har jag rusat upp i vikt pga nedstämdhet, hormontabl och sprutor m,m.

Men nu börja mitt nya liv med ny livsglädje, bättre självkänsla....Så välkomna att följa min resa.
Anna

3 kommentarer:

  1. Duktig du är gumman <3 Vet att ni fixar det...Håller tummarna o hejar på er !!!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Härligt gumman! Kämpa på!! <3 Ni kommer lyckas! Puss & kram Hanna

    SvaraRadera